Den 12 juli 2025 gick premiären av Ät01 av stapeln i Malmö. En ny streetfood-festival i Bo01-området i Västra Hamnen för att aktivera en övergiven parkeringsplats och skapa liv och kultur på den. Ultimat ansvarade för allt grafiskt kommunikationsmaterial digitalt och i print utöver festivalkoncept, SoMe-hantering med mera.
Nyckeltal
Ca 7000 besökare beräknat under dagen
Under dagen kom tusentals besökare som åt, drack och njöt av den härliga festivalstämningen.
5000+ sålda portioner mat och dryck
Mer än 3500 portioner mat såldes under dagen, och över 1500 portioner dryck i form av kaffe, te, vin, öl och läsk.
6700+ intresserade på Facebook-evenemang
Mer än 6700+ visade intresse på Facebook-evenemanget för Ät01.
280 000+ visningar på Instagram
Under en period räknat på 30 dagar i närhet till festivalens arrangerande.












”Glädjen hos boende och besökare är ett tydligt exempel på att Ät01 både skapat liv och rörelse, och satt Västra Hamnen på matkulturskartan.”
Mina Legnered
Verksamhetsledare, Västra Hamnen – Have it all
