Ät01

Helhetskoncept för ny matfestival i Västra Hamnen

Den 12 juli 2025 gick premiären av Ät01 av stapeln i Malmö. En ny streetfood-festival i Bo01-området i Västra Hamnen för att aktivera en övergiven parkeringsplats och skapa liv och kultur på den. Ultimat ansvarade för allt grafiskt kommunikationsmaterial digitalt och i print utöver festivalkoncept, SoMe-hantering med mera.

Nyckeltal

Ca 7000 besökare beräknat under dagen

Under dagen kom tusentals besökare som åt, drack och njöt av den härliga festivalstämningen.

5000+ sålda portioner mat och dryck

Mer än 3500 portioner mat såldes under dagen, och över 1500 portioner dryck i form av kaffe, te, vin, öl och läsk.

6700+ intresserade på Facebook-evenemang

Mer än 6700+ visade intresse på Facebook-evenemanget för Ät01.

280 000+ visningar på Instagram

Under en period räknat på 30 dagar i närhet till festivalens arrangerande.

”Citat”

Verksamhetsledare, Västra Hamnen – Have it all

Redo att bli vårt nästa case?

Tillsammans kan vi skapa en minnesvärd produktion som inte enbart gör oss stolta att visa upp det, men alla främst dig. Hör av dig så ser vi hur vi får det att hända.