Den 12 juli 2025 gick premiären av Ät01 av stapeln i Malmö. En ny streetfood-festival i Bo01-området i Västra Hamnen för att aktivera en övergiven parkeringsplats och skapa liv och kultur på den. Ultimat ansvarade för allt grafiskt kommunikationsmaterial digitalt och i print utöver festivalkoncept, SoMe-hantering med mera.
Nyckeltal
Ca 7000 besökare beräknat under dagen
Under dagen kom tusentals besökare som åt, drack och njöt av den härliga festivalstämningen.
5000+ sålda portioner mat och dryck
Mer än 3500 portioner mat såldes under dagen, och över 1500 portioner dryck i form av kaffe, te, vin, öl och läsk.
6700+ intresserade på Facebook-evenemang
Mer än 6700+ visade intresse på Facebook-evenemanget för Ät01.
280 000+ visningar på Instagram
Under en period räknat på 30 dagar i närhet till festivalens arrangerande.












”Citat”
Mina Legnered
Verksamhetsledare, Västra Hamnen – Have it all